Followers

Thursday 3 December 2009

Sambutan Hari Wanita Desa Antarabangsa 2009 - 2~3 Dis 2009

Semasa aku menulis blog ini aku baru saja balik dari menghadiri majlis sambutan Hari Wanita Desa Sedunia 2009  di Grand Blue Wave,  Shah Alam, Selangor.

Tema sambutan pada tahun ini ialah "Tuntut Hak Anda Terhadap Kesihatan & Kesejahteraan"

Sambutan Hari Wanita Desa yang di rai pada 15 Oktober setiap tahun telah mendapat pengiktirafan dari Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) pada November 2007.
Dari tarikh tersebut sambutan itu dikenali  sebagai hari Wanita Desa Antarabangsa.  Angkasa telah menganjurkan sambutan ini sebagai penghargaan untuk wanita di atas sumbangan mereka kepada gerakan koperasi.  Ini merupakan hari dimana suara mereka didengari.






Seramai hampir 700 orang yang terdiri dari koperator dari seluruh negara, usahawan2 wanita dan individu dari pelbagai NGO telah hadir dengan tujuan utnuk memperkasakan koperator wanita dengan memberi pendedahan kepada peluang-peluang pembangunan diri, keluarga dan masyarakat.

Kertaskerja,Forum dan pengalaman langsung bersama tokoh wanita disamping pamiran jualan, pemeriksaan kesihatan dari pusat kesihatan adalah acara dalam sambutan berkenaan.

Majlis perasmian telah disempurnakan oleh Yang Berhormat Dato' Sri  Ismail Sabti Yaakob. Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi Dan Kepenggunaan.



aku tidak melepaskan peluang mengambil manafaat dari program berkenaan. 

Disamping mendapat kenalan dan jaringan perniagaan yang baru aku  turut gembira kerana berpeluang bertemu kembali dengan sahabat2 lama di angkasa...Puan Hjh Armi Hj Zainuddin NYD Angkasa,  Tn Hj Md Zahir Pengerusi Perhubungan Angkasa Negeri Kedah (sama2 ke Korea Selatan dulu..........) Pn Hjh Roszurina Hj Omar- Timbalan Bahagian 4P (Pembangunan), Raja Aubidah Raja Abdul Rashid(masa sama-sama jadi Ahli Jawatan kuasa Wanita Angkasa Pusat suatu ketika dulu....dan sahabat2 yang lain2 tu  tak sempat  nak bertegur sapa...






Bersama Dato Zaleha Ismail...tiru macam saya..


Puan Hj Armi Zainuddin NYDP Angkasa...sahabat lama...


Raja Aubidah Raja Abd Rashid (Mawar Johor)  sahabat lama dah tak jumpa

Disamping tu aku tak lepaskan peluang membuat pemeriksaan kesihatan............Sihat...alhamdulillah.....


Jururawat sedang mengambil darah


Doktor sedang menguji tekanan darah


Dr nasihatkan aku...........jaga pemakanan........


Dr Rasimah Ismail dalam ingatanku....
Jangan lupa visit  my blog Dr....

1 comment:

  1. Assalamualaikum . Puan masih berhubung ke dengan puan hajah armi bt zainudin?mohon puan reply ,saya ingin dapatkan kepastian . Puan boleh meghubungi saya di nom 0139944987

    ReplyDelete