Followers

Thursday 3 December 2009

Sahabat "Embun" - Hanya Malam Dapat Meleburkan Segala Rasa Yang Tak Terungkap

Wahai Sahabat,
aku… tak mahu menjadi
Embun.........
Yang jatuh di permukaan kayu,
dalam gelap gulita dinihari,
Tanpa melihat wajah dan mengenali diri.

Waktu mentari mula menjelma
Terserlah diri bersama manik-manik kaca,
lagi indah berwarna warni bak pelangi.

Bila hari mula meninggi
Embun terus kagum dengan keindahan diri,
Tanpa sedar , diri semakin kecil
hampir tersingkir ditelan mentari.

Wahai sahabat,
Bantulah aku…,
Sebelum diri lenyap di permukaan kayu ,
bersama mentari yang terus menyepi.
aku…rela bersamamu
Wahai sahabat.
kerana yakin
Dalam diammu ada sayang, dalam tegurmu tersisip kasih,
Dalam marahmu teriring doa, dalam jeritmu terdengar manja.
Berbahagialah aku… menjadi sahabatmu….
KeranaNYA.

Gelas-gelas kaca, berikan aku... cerita….
Gelas-gelas kaca sinarkan aku...cahaya.

“Hanya Malam Dapat Meleburkan Segala Rasa Yang Tak Terungkap…”



No comments:

Post a Comment