Followers

Monday 30 November 2009

Wajah Kasih II

Kelmarin aku menziarahi kakakku
Dah lama tak ke rumahnya.
Sempena hari raya korban  dan sambil melawat cucu saudaraku yang baru berumur  22 hari
Cucu sulung kakakku..Imran Hakim (aku dah berstatus nenek...nenek muda......)
Anak-anak kakakku semuanya perempuan
Ayang, Anje & Ain
Bila dapat cucu lelaki...seronoknya di timang seribu kasih, dijunjung seribu sayang
begitu juga yang dapat anak saudara................




Wajah kasih itu.....
Mengapa aku...asyik terkenangkan kau
sejak pertemuan pertama...?
Dalam diam, dalam jaga, dalam tidur...

Terlalu banyak misteri yang sukar di jawab
Tapi aku sedang @ terpaksa mencari jawapan
Dalam proses bermuhasabah diri
Setiap detik dalam hidupku amat bermakna
apa saja yang berlaku dalam hidup aku... membawa maksud
Jika ada jawapannya tolong khabarkan kepadaku
Please.........

Maaf...aku terpaksa  berterus terang begini
Terlalu berat keadaan yang aku tanggung ini
aku masih tak dapat jawapannya
Siapa kau...dan siapa aku...sebenarnya
Maaf...maaf...

Tapi yang pasti aku merinduimu.....
Wahai wajah kasih........

he...he..hu...hu...hu...
29.11.2009 -18.15

Wajah kasih....
Salam wajah kasih
Mohon maaf atas luahan hati semalam
Janganlah kau bersalah sangka
aku cuma nak kau tau,
apa yang telah berlaku padaku
sejak kita bertemu.......
mengapa aku terlalu kasih kepadamu
tapi bukan pasangan kekasih
antara kita memang dekat.......
cuma aku tak tau bagaimana nak
ku rungkaikan  padamu.
namun aku masih mencari jawapan yang lebih pasti
maafkan aku wajah kasih......
terkadang aku rasa bersalah melibatkan dirimu
maaf ya...
aku selalu berdoa agar Allah akan tunjukkan sesuatu
mungkin aku tahu, tapi tidak begitu pasti
InsyaAllah...aku akan terus menanti
aku terlalu kasih dan sayangkan kau
wajah kasih..........


Jauh di mata, dekat dihati...
saba 30.11.2009 - 13.29











No comments:

Post a Comment