Followers

Wednesday 17 March 2010

aku...Dia dan.....irama hidup

Bingkas aku dari lena yang singkat...
namun penuh dengan mimpi indah
aku...dan....dia berpakaian putih
di sebuah bilik  rumah lama
dikelilingi suasana serba putih
penuh dengan rahsia
yang tidak ingin dikongsi dengan yang lain
160310149
Indahnya mimpi, syahdunya memori
170310848
Mimpi indah hanya akan jadi igauan
Memori hanya akan jadi sekadar memori
yang akan menganggu fikiran
...bagi yang tidak mahu atau cuba
menyelami....
memahami....dan
mengerti.....
170310855
Suasana ceria hari ini,
namun kemaafan aku pinta
kerana sering mengganggu dirimu..
dengan mimpi-mimpiku.........
dengan kerenah hidupku.....
dengan nostalgia masa lalu...


Mimpi aku dan Dia
yang tetap indah...
Ahh..h mimpi aku dan dia, 
mungkin tidak bermakna buat dia ,
....tapi ia terlalu bermakna buat aku
170310101
Janganlah kata tiada makna.....
Setiap apa yang hadir dalam hidup kita
ada rahsia dan maknanya...
tambahan dalam menempuh usia..,
menjengah dunia akhirat
1703101015
apakah yang dikejar
dalam hidup yang sementara
dan tinggal dipenghujung ini...
1703101026

kejarlah keredhaanNya dalam setiap apa yang dibuat
jadikan diri hari ini lebih baik dari semalam
maafkanlah diri sendiri atas kesilapan yang telah dilakukan.
InsyaAllah...hidup akan lebih bermakna
170310 1029
dalam muhasabah diri
dan mengejar keredhaanNya
namun masih kecundang
dengan nafsu dan kehendak diri
terus keliru...
dengan diri sendiri
apakah dan siapakah diri ini...??
1703101209
Diri adalah kita yang merupakan hanya satu
dalam alam maya ini,
tiada duanya..
diri kita telah berjanji dengan Allah
untuk menjadi khalifahnya di muka bumi ini.
Hambanya..
marilah kita penuhi setiap detik yang hadir
untuk keredhaanNya.
jika terkeliru, teralpa,
segeralah memohon keampunanNya,
Allah maha pengampun...
Allah hu akbar...
170310 1215

Kemaafan ku pohon
kerana melibatkan kau
dalam banyak perkara
kerana aku selalu kecundang dan
tidak mampu menolaknya.........
170310 1250
kecundang dengan iramanya..

No comments:

Post a Comment